Life Scene Boss Facebook Twitter Follow Dashboard
Bermadu???
12 September 2012 | 10:03:00 PM | 1 weird people
Hye followers dan jugak sume bloggers yang suka intai blog Miss Iqah nie....Amacam tajuk hari tuk entry arinie????Panas tak????Huhuhu nie lar jadinya klu dah lama tak menempatkan diri di hadapan PC nie....Harinie Miss Iqah nak cakap pasal realiti kehidupan yang ada yang sedar dan ada gak yang sedar tapi taknak sedar.....

Hari nie let's we talk about have a co-wife k....Ok dari mana nak mula ek....Ok kita mula dari lelaki nak????Seperti yang kita tahu dalam dunia nie sumenye akan hidup berpasang-pasangan.....Tapi walau macam mane pon zaman skunk nie kebanyakkan laki2 nie banyak nya dah dirosakkan dengan kelalaian hidup di dunia......Oleh disebabkan itu bilangan lelaki yang ada pon semakin berkurangan.....

Tuk dijadikan citer lar,maknenya perempuan kat dunia nie dikatakan mungkin takkan ada pasangan hidup......Huhuhu....Alahai Allah dah tulis setiap orang ada jodoh apew nak cakap camtu plak.....Life should be continued right????

Sebenarnya apew yang terjadi kat dunia nie kan ada hikmah disebaliknya.....Kat Malaysia nie bukannya tak de lelaki......Ada memang banyak tapi banyaknye masuk ke Pusat serenti lar,Lokap,dan jugak Penjara....Hah kan Miss Iqah dah highlight merah tue......Diorang nie bukan tak berhak tuk berkahwin tapi mungkin ramai pompuan takut tuk membina rumahtangga ngan diorang....Miss Iqah tak kata sume k.....Ok mari kita sambung......Huhu sebenarnya bagi orang islam keadilan tue penting bila seseorang lelaki nie nak madukan isteri dia yang pertama supaya isteri die tue tak terguris.....Tapi maslahnya bukan sume lelaki suka macam tue....Kebanyakkan diorang nie tak sedar perngobanan si isteri pertama tue...Bila nak kawin muda pujuk isteri bagai nak rak....Tapi bila dah dapat abis lupa janji sebelum bagi madu kat si isteri tue.....Nafkah anak tah ke mana nafkah zahir tah kemana....

Dari kebanyakkan kes bermadu nie bila terjadi banyak yang akan ke kes perceraian.....Kadang lelaki nie bila dia susah dia cari isteri tua dia tapi bila dia senang dia sedekah lar segala harta dia tue kat isteri muda.....Sedangakan masing2 patut ada hak atas harta tue kalau si suami ada harta lar k......Pastu bila dah kena tipu ngan isteri muda mula2 lar war baik dengan isteri tua lar.....Tapi bila dah baik kadang2 tue belum gak sedar.......Memang lar klu ikut kan laki2 nie berhak kawin sampai 4 tapi takkan lar korang tak leh hargai sikit isteri muda korang tue????Klu bila susah selalunya isteri muda nie lar yang akan ada ngan korang....

Tue bab lelaki....Klu bab perempuan ag banyak asenya.....Al maklum lar bila cakpa pasal perempuan nie memang kadang2 tue tak habis.....Nie nak cakap pasal isteri muda k....Sebab Miss Iqah ase denagn ada nya pengorbanan si isteri tua lar korang dapat suami dia tue.....Tapi ada gak ar jenis pompuan nie yang jenis perampas.....Dah lar ang rampas suami orang,harta dia ang amik,pastu nak paksa2 si suami ceraikan isteri tua plak.....Memang tak sedar diri kew apew????Memang orang selalu kata klu dah tak de jodoh takkan nak paksa.....Tapi Allah kan paling bencikan perceraian.....

Dah korang amik suami perempuan tue kan klu si isteri tua tue sanggup bermadu,napew korang plak pandai tak nak bermadu.....Abis klu korang tau korang tak suka bermadu napew nak amik suami orang....Kita kena lar berlajar hormat kan si isteri tua tue......If she is willing to share why not kan....

Hope everybody not mistaken near Miss Iqah k .... Miss Iqah expression only as an observer looking at what happens in the community near this Malaysia ....Memang dapat dilihat dunia sekeliling kita semakin kejam.....Bermacam-macam kes yang terjadi di Malaysia tanpa ada belas kasihan dan perikemanusiaan......

Sebagai penutup Miss Iqah sebagai owner kepada blog http://bebelansikacamata.blogspot.com/ ingin meminta beribu kemaafan dari sume blogger andai terasa hati dengan Kata Miss Iqah sepanjang Miss Iqah menulis kat laman blog nie.....Termasuk lar kat entry yang baru nie....Sebab entri nie mungkin membuatkan ramai orang tersalah sangka kat Miss Iqah...Miss Iqah cuma melihat dan terfikir tuk menulis....Tak penah terdetik kat hati Miss Iqah tuk menyakitkan hati sesiapa sepanjang penulisan Miss Iqah nie.....Miss Iqah cuma nak menyedarkan tentang apew yang berlaku dekat sekeliling kita nie.....Kadang2 kita memang melihat tapi hanya dengan mata bukan dengan hati kita.....

Mungkin Miss Iqah cuma seorang pelajar jew tapi nie lar yang Miss Iqah lihat tetapi Miss Iqah tak berada di dalam situasi tersebut.....Jadi Miss Iqah harap klu ada yang nak menyuarakan pendapat seandainya Miss Iqah terlepas pandang apew dalam realiti hidup bermadu nie boleh lar mermperbetulkan Miss Iqah k....Sajew Miss Iqah nak bagi korang hepi sikit jadi Miss Iqah share lar lirik lagu MUARA HATI yang dalam citer ADAM HAWA tue k.....Ok Bye....

Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia

Ku percaya kemana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati

Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu

Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu

Jalanku tertuju padamu
Kemana pun kan pasti kembali

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta..


Welcome to my blog
Spectacles Said

Welcome to Spectacle world . Please don't copy anything here . Because all entry is my own idea and please respect it......And Sorry If My Entry In Bahasa Rojak...Hahaha...And Please Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)

CURRENTLY : Spectacles
STATUS : Harap maaf kerna entri yang tidak diupdate..Miss spectacles sedang busy study buat masa ini. Harap maaf!!!


Spectacles Chatbox
Leave your footprint here

No harsh words.
Please put your blog link.
Anonymous not allowed here
Spectacles here
Please Follow Me Okay