Life Scene Boss Facebook Twitter Follow Dashboard
Kenapa Miss Iqah Suka Orang Keja Kapal???
09 November 2012 | 11:25:00 PM | 0 weird people
Salam tuk sume followers n bloggers yang menyinggah kew bog cute Miss Iqah....Huhu hari nie Miss Iqah nak citer kat korang napew Miss Iqah suka kat laki2 yang keja kapal.....Hahaha.....Mesti korang ase bodoh kan......Hehehe nie sume disebabkan angan2 waktu skul dulu ar....Sampai ke-tua pon masih berharap ag.....Sebenarnya Miss Iqah bukan nak menentukan jodh Miss Iqah...Tapi ia cuma angan2 jew....Klu ia termakbul maknenya allah kabulkan permintaan Miss Iqah.....

Ok skunk kita start citer apew sebabnya Miss Iqah suka kat orang yang keja kapal....Hehe...Firstly apew yang Miss Iqah nampak orang yang keja kapal nie selalunya badan tough gitu wei....Hehe....Gediks kan.....Tapi Miss Iqah suka pon sebab kononnya orang yang badan tough nie smart sebab kita leh wat perlindungan tuk menyorok kat belakang diorang......Huhuhu.....Tapi sebenarnya memang tugas lelaki pon tuk melindungi pompuan tak kira lar dia badan tough kew,gemuk kew,kurus melidi kew,memang kaum hawa perlu dilindungi oleh kaum adam....

Ok secondly kenapa Miss Iqah suka sangat kat orang yang keja kapal......Kebanyakkan orang kapal nie setia....Bukan niat Miss Iqah nak kata orang yang tak keja kapal nie tak setia cuma dari pengalaman Miss Iqah memang kebanyakkan lelaki pelaut nie setia.....Dan masih banyak gak orang kata yang pelaut nie suka pasanng banyak maklum lar pelaut kan berjalan merata-rata so diorang kata setiap negara akan ada ar bekas pelaut nie.....Haiyo choi betul pemikran sesetangah rakyat Malaysia nie kan....

Sebab ketiga Miss Iqah suka pada orang yang keja kapal nie ialah sebab ia dapat mengukur tahap sayang seseorang pelaut tue kat pasangan dia.....Dan dapat mengumpul rindu terhadap pasangan kita tue....Huhu macam2 kan....Sebenarnya klu nak disenaraikan memang lar banyak sebab napew Miss Iqah memilih pelaut klu boleh tuk dijadikan kekasih hati.....Tapi nie jew lar yang Miss Iqah nak senanraikan....Sebab klu senaraikan sume pon Miss Iqah belum tentu lagi akan dapat pelaut sebagai kekaish hatikan.....

Sebenarnya bidang kerjaya dalam pelaut nie banyak......Sebab dia ada 3 department yang berbeza.....Iaitu dek,enjin dan katering.....Di bawah nie Miss Iqah senaraikan ia k....
DECK DEPARTMENT
Master
Chief Officer
First Officer
Second Officer
Third Officer
Fourth Officer
Deck Cadets
Midshipman
Bosun
Carpenter
Able Bodied Seaman
Sailor
Deckboy
Ordinary Seaman

ENGINE DEPARTMENT
Chief Engineer
First Engineer
Second Engineer
Third Engineer
Fourth Engineer
Fifth Engineer
Sixth Engineer
Junior Engineer
Electrical Engineer
Engine Cadets
Other Engineer
Electrician
Oiler
Assistant Oiler
Greaser
Pumpman
Assistant Pumpman
First Engine Driver
Second Engine Driver
Third Engine Driver

CATERING DEPARTMENT
Catering Officer
Chief Steward
Chief Cook
Second Cook
Stewards
Stewardess
Laundry Man
Assistant Stewards
Assistant Cook
Pantryman



Dan keistimewaan bagi orang yang keja pelaut nie diorang tak payah bayar cukai.....Hahaha...Sonok lar diorang kan....Tapi nie bukan sebab Miss Iqah suka kat pelaut k....Choi lar klu cukai nak dijadikan ukuran kasih sayang kan.....Dan klu lar ada bloggers yang berminat nak jadi pelaut,ada beberapa ipt yang menawarkan jurusan yang melibatkan pelaut nie.....Yang Miss Iqah tau Akademi Laut Malaysia(ALAM),Politeknik Ungku Omar,dan RONACO....Tapi yang terkenal cuma ALAM dan Politeknik Ungku Omar......Dan setahu Miss Iqah di ALAM ia mempunyai 2 jurusan utama lar.....Iaitu Diploma Pengajian Nautika dan Diploma Kejuruteraan Marin dan mempunyai 2 kampus iaitu satu di MELAKA dan satu lagi di TERENGGANU.......

Huhu panjang lebar kan bebelan kaca mata Miss Iqah kali nie...Walaupon kebanyakkan orang akan kata sapew yang kawin ngan pelaut nie sume mata duitan tapi sebenarnya pemikiran tue salah sama sekali....Tak sume pelaut nie kaya n gaji mahal....Lain lar klu diorang nie berpangkat dalam sesutu bahagian tue k.....Dan nie bukan zaman kuno lagi yang mengatakan bahawa pelaut nie kaki pompuan k...Mungkin ada ar sesetengah saki-baki tue....Tapi majoriti dah tak leh pakai lagi pemahaman tue....

Walaupon begitu kita tak berhak nak menghakimi seseorang itukan.....Dan kita juga tak berhak memilh jodoh kita....Allah dah tentukan sume tue tuk kita.....Kita sebagai hamba dia perlu bersyukur ke atas apew yang Allah telah berikan kepada kita sebagai hamba dia....Dan korang yang baca nie jgn lar salah faham plak kat Miss Iqah yek....Apew yang Miss Iqah citer yang panjang lebar nie cum lar angan2 Miss Iqah semata-mata....Miss Iqah pon tak tau sama ada ia akan jadi kenyataan atau tak k......Sumenya Allah dah tetapkan....Mane ar tau lepas Miss Iqah citer sume nie ada pelaut2 yang komen atau sedara2 yang ada keja pelaut akan komen kat sini ker.....Hahaha....Miss Iqah melawak jew k....Jgn amik serius sangat.....Tapi papew pon pasangan kita,kita perlu saling menhargai,mempercayai,dan setia terhadap satu sma lain...

Ok lar cukup lar entri yang panjang lebar nie ....Miss Iqah mungkin akan bercuti dari menaip sehingga STPM Miss Iqah selesai 6.12.2012 nnti k....Hope korang sudi doakan kejayaan Miss Iqah k....Amin...Dan Miss Iqah harap korang tak salah faham pasal entri kali nie....Miss Iqah tak pilih jodh Miss Iqah dan Miss Iqah berkawan denagan sapew sajew yang dengan ikhlas menghulurkan salam perkenalan kat Miss Iqah k.....Dan Miss Iqah harap korang akan sihat hendaknya.......

Welcome to my blog
Spectacles Said

Welcome to Spectacle world . Please don't copy anything here . Because all entry is my own idea and please respect it......And Sorry If My Entry In Bahasa Rojak...Hahaha...And Please Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)

CURRENTLY : Spectacles
STATUS : Harap maaf kerna entri yang tidak diupdate..Miss spectacles sedang busy study buat masa ini. Harap maaf!!!


Spectacles Chatbox
Leave your footprint here

No harsh words.
Please put your blog link.
Anonymous not allowed here
Spectacles here
Please Follow Me Okay