Life Scene Boss Facebook Twitter Follow Dashboard
Inilah Budaya Malaysia!!!
18 January 2013 | 4:18:00 PM | 1 weird people
Hye my dear followers n bloggers terkenal.....Mesti dah lupakan Miss Iqah kan.....Huhuhu.....Nie yang nk majuk nie....Hehehehe....Tak lar saje jew....Huhuhu....Memang salah kan Miss Iqh sendiri pon....Sebenarnya dah hampir sebulan Miss Iqah tinggal en blog nie keseorangan....Sebenarnya Miss Iqah sibuk bekerja sikit lepas habis jew last paper STPM kelmarin...

Huhuhu....Nak wat cam ne....Klu duk umah bosan....Nie baru cuti 3 hari jew pon dah rasa macam orang sasau.....Hehe....Hari nie Miss Iqah just nak cakap serba sikit tentang Miss Bawani dan Miss Arrogant  Sharifah Zohra Jabeen ......Haha....Miss Iqah ase Miss Iqah orang paling lambat udate pasal nie kan....Huhuhu.....Tapi nie lar yang Miss Iqah ase kebenarannya.....Yang Miss Iqah daat rumuskan dari video yang Miss Iqah dah tengok.....

Tai papew pon Miss Iqah rasa sebagai seorang wakil remaja dan bakal pelajar universiti satu hari nnti insyaallah amin,Miss Iqah patut tabik kat Miss Bawani....Dia cukup berani dalam mengutarakan pendapat dia.....Tambahan pula apew yang dia perkatakan tue ada benarnya.......Huhuhu.....Tapi dia tak dibenarkan menghabiskan pendapat dia....Sebenarnya ini lar masalah yang dihadapi pelajar kita.....Tambahan pula yang duduk belajar di luar negara.....

Bagi Miss Iqah dengan keadaan ekonomi dan politik dalam negara kita nie kita memang patut dapat pendidikan percuma......Cuma mungkin kesan dari rasuah atau kesan dari pemikiran ahli politik atau bijak pandai yang tak dapat menerima pendapat dari orang muda.....Kononnya kata mereka nie remaja nie belum cukup pandai dan belum berpengalaman.....Miss Iqah paling tak suka bila tengok berita jew,mesti ada ahli politik di negara nie yang menunjukkan kebaikkan parti masing2......Tapi sebenarnya masing2 sedang menunjukkan keburukkan mereka sendiri.....Apew salahnya klu masing2 duduk berbincang dan mencari penyelesaian dengan mengutarakan pendapat masing masing.....

Selain itu,sikap pelajar u itu sendiri yang suka bermuka2 memang patut diubah.....Kenapa sewaktu Miss Bawani mengutarakan pendapatnya pelajar yang berada di situ menepuk tangan dan sewaktu Miss Sharifah Zohra Jabeen yang berlagak itu mengutarakan pendapat pon pelajar yang berda di situ juga bertepuk tangan.....Ia kelihatan bahawa pelajar di Malaysia ini masih belum cukup matang dalam memilih siapa yang benar dan siapa yang salah......

Niat Miss Iqah bukan nak memburukkan sesiapa tapi ia kenyataan yang walaupon pahit kita perlu telan.......Ini kerana sikap sesetengan masyarakat yang belum mampu mengutarakan pendapat dan juga tidak mampu menerima pendapat orang lain perlu dibuang jauh2......Kerana ia tidak akan mampu membangunkan negara kita yang tercinta ini malahan mampu membuatkan negara kita ketinggalan dari segi idea-idea bernas.....

Sikap Miss Sharifah Zohra Jabeen yang sombong dan tak menghormati Miss Bawani itu patut diubah.....Walaupon ketika itu ia adalah rancangan Miss Sharifah Zohra Jabeen tetapi ia perlu mendengar setiap bait-bait pendapat Miss Bawani...Ini kerana suatu hari nnti Miss Bawani mungkin akan menjadi pentadbir nagara dan pada ketika itu mungkin negara kita telah mundur kerana para pelajar di Malaysia tidak dibenarkan mengutarakan pendapat mereka......Dan mungkin disebabkan keadaan ini kebanyakkan pelajar negara kita yang menyambung pelajaran di oversea tidak mahu pulang setelah tamat belajar kerana bila mereka mengutarakan pendapat mereka,idea itu mungkin akan tidak diterima oleh sesetengah pihak yang kononya lebih pandai dala sesuatu hal tetapi sebenarnya tidak....

Tidak semestinya bila seseorang itu bersalam dengan ada ia menunjukkan hormat nya seseorang itu kepada anda....Negara kita akan terus dijajah dari segi pemikiran dan tingkah laku bila tiada perubahan.....Kita asyik mengikut apew yang negara lain buat tapi tidak melakukan sebarang perubahan atau pon mengeluarkan idea baru......

Disini Miss Iqah nak memohon maaf dalam entri kali nie....Ini hanyalah satu pendapat yang ikhlas dari Miss Iqah....Mungkin Miss Iqah tak sebaik mana pon tapi sekurang2nya Miss Iqah menginginkan perubahan dari segi pemikiran dari setiap jenis umur dan juga bangsa.......Sekali lagi mohon maaf untuk sesiapa yang terasa.....

Welcome to my blog
Spectacles Said

Welcome to Spectacle world . Please don't copy anything here . Because all entry is my own idea and please respect it......And Sorry If My Entry In Bahasa Rojak...Hahaha...And Please Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :)

CURRENTLY : Spectacles
STATUS : Harap maaf kerna entri yang tidak diupdate..Miss spectacles sedang busy study buat masa ini. Harap maaf!!!


Spectacles Chatbox
Leave your footprint here

No harsh words.
Please put your blog link.
Anonymous not allowed here
Spectacles here
Please Follow Me Okay